Welkom op de zoetste nagerechten-site op het web
Nagerechten. Er wordt tegenwoordig werkelijk op neergekeken, want het zijn dikmakers, ze zijn ongezond, je kan ze beter laten, ... Er zijn argumenten tegen genoeg. Maar men vergeet blijkbaar altijd dat het niet alleen suikers zijn die slecht zijn, ook vet vlees of dikke sauzen zijn niet bepaald goed voor de gezondheid.
Alles moet kunnen, maar met mate, is een veel gezondere houding. Ook ten aanzien van desserts. En er zijn ook gradaties: er zijn inderdaad caloriebommetjes maar er zijn evengoed desserts met fruit of melk als hoofdingrediënt en die zijn heus niet zo ongezond als men beweert!
Op deze website wordt niets geschuwd: zoete lekkernijen die je best beperkt tot een keer per week (of per maand...), maar ook fruitdesserts die best kunnen als vieruurtje in hun puurste vorm. De bedoeling is niet om hier exacte werkwijzes te etaleren – daar zijn andere kanalen voor, maar onze lezers krijgen wel een goed beeld van welke ingrediënten in een bepaald gerecht verwerkt zitten en hoe de bereidingswijze ongeveer verloopt. Zo weten zowel beginnende koks als gevorderde keukenprinsen en -prinsessen meteen of het recept iets voor hen is.
Alvast veel plezier in de keuken en smakelijk!